The Last Saturday in May-Sunny in Helsinki

May 24, 2008

Weather was lovely in Helsinki though a friend in Tokyo told me it was rainy today.

A friend and I went to our favorite vegetarian restaurant, Silvoplee, at Hakaniemi. It's really our favorite. We went there for dinner last Thursday, too ;-) It's buffet of many kinds of vegetarian dishes and the price depends on weight of the food we take. The food is tasty and price is good especially for me, but the downside is that the restaurant closes at 18:00.

After lunch, we walked in the Kaisaniemi park. Flowers were so beautiful! (Photos by IXY 800IS)

今日も天気のいいヘルシンキ。東京にいる友達からあちらは雨だと聞いたけれど。今日はハカニエミにあるベジタリアンの店、シルボポレーでランチを食べた。この店は私のお気に入りのひとつ。先週の木曜日も夕御飯を食べに行ったくらいだからかなりのお気に入りかも。この店はビュッフェ形式で、いろんなベジタリアン料理を楽しめる。値段は取ったぶんだけ、重さによって決まる。おいしいし、特に私の場合はとても安い ;-) でも夕方6時までしかやってないのが非常に残念・・・

ランチの後はカイサニエミ公園を散歩、花がとてもきれいだったので撮影。(IXY 800ISで撮影)

 IMG_0472 IMG_0475
IMG_0477 IMG_0478

By the way, it's very sunny everyday but not warm in Helsinki. Yesterday, the maximum temperature was only degrees when Tokyo was 27. But I saw many people wearing T-shirt!

ところで太陽がとてもまぶしい毎日ではあるが、暖かいわけではない。昨日の最高気温は確か13℃。なのにTシャツを着ている人を何人も見かけた。(ちなみに東京は27℃。)

9 thoughts on “The Last Saturday in May-Sunny in Helsinki

  1. さっそく撮ってるねー。
    空がすっごく青く見えるのは気のせい?
    ブログやメールのおかげで距離感を感じない。不思議な感覚。

  2. いや 空はほんとに超青い…
    そうそう、インターネットや携帯があると距離感ってほとんどない気がする。

  3. 写真ちょーきれい☆
    日本語で書いてあって安心しました!
    これみて英語の勉強しまーす☆

  4. がーこ says:

    やっと暖かくなったね!
    日本はもう梅雨入り(沖縄)。もういやーん!

  5. So Spring has come in Helsinki, finally!?
    Never been there when the weather is nice. Love to visit U in summer!!

  6. うえゆり says:

    こんにちは♪
    ヘルシンキ生活はどうですか?
    また綺麗な写真を楽しみにしていまーす。

  7. うえゆりさん!約束どおり少しずつブログ更新してますよ~。昨日からやっと暖かくなって、楽しい感じになってきました。なんとヘルシンキにも日本人鍼師がいるそうなので今度行ってみたいと思います。どんなだったか報告しますね。

  8. えり、コメントありがとう。お守りのおかげで元気にしてるよ。遊びに来てね~!

  9. が~こ、ヘルシンキは突然夏だ!みんなウキウキで、金曜は超早く帰宅する人々・・・相変わらずだ・・・

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *